بهترین پیست های اسکی تهران

معرفی پیست های اسکی تهران + آدرس و قیمت ورودی | تهرانگردی

هم اکنون که در فصل زمستان به سر میبریم و اغلب شهرهای کشورمان به ویژه ارتفاعات تهران، سفید پوش شده اند لازم دانستیم که در مورد “پیست های اسکی تهران و اطراف آن” که از محبوبیت زیادی برخوردار هستند اطلاعاتی در اختیار علاقمندان به این تفریح و ورزش زمستانی قرار دهیم.

پیست های اسکی برخلاف تصوری که بعضی افراد دارند و معتقدند که این بخش، مختص قشر مرفه جامعه است، اتفاقا از جمله فضاهایی شمرده میشود که در این فصل، مملو از قشرها و سنین متفاوت شده و رونقی بی نظیر پیدا میکند.

پیست های اسکی تهران نیز از اولین برف زمستانی تا اواسط بهار، پذیرای میهمانان اسکی باز خود می باشد تا لحظاتی هیجان انگیز را در اوج سرمای زمستان برای آنها به ارمغان بیاورد.

در این سری از مطالب “مجله گردشگری بلیط اینجا” همراه ما باشید تا به بررسی چند پیست اسکی محبوب تهران بپردازیم.

پیست اسکی های تهران - قیمت بلیط پیست اسکی تهران - آدرس پیست اسکی تهران

معرفی محبوب ترین پیست های اسکی تهران

– پیست آبعلی:


اگر در تهران به دنبال یک پیست اسکی معروف و قدیمی که همه مهمانان خود را راضی نگه دارد هستید بدون تامل به “پیست اسکی آبعلی” در ۷۵ کیلومتری شرق تهران (منطقه آبعلی) در جاده هراز بروید.

این پیست اسکی میان پیست اسکی های تهران، اولین مکانی بود که به بالابر مجهز شد. از دیگر نکاتی که پیست آبعلی را به یک پیست اسکی محبوب میان اسکی بازان تبدیل کرده، امکانات و تجهیزاتی است که در اختیار مراجعان خود قرار میدهد.

افزون بر این نکات، وجود ۵ پیست اسکی متنوع، دسترسی به آب گرم، وجود امامزاده و آب و هوای بی نظیر این منطقه، پیست اسکی آبعلی را به یک پیست شناخته شده و معروف در میان علاقمندان به اسکی در پایتخت ایران تبدیل کرده است.
همچنین لازم به ذکر است که این پیست اسکی، مجهز به ۶ رستوران و یک هتل می باشد.

آدرس پیست آبعلی: جاده هراز، رودهن، بین آبعلی و امامزاده هاشم
ساعت کار پیست آبعلی: ۸:۰۰ صبح تا ۴:۰۰ بعد از ظهر
ورودی: براساس عدم فعالیت مجموعه پیست آبعلی در سال جاری، تعرفه ای مبتنی بر ورودی این پیست اسکی، اعلام نشده است.

پیست اسکی آبعلی تهران - قیمت ورودی پیست آبعلی - بلیط پیست اسکی آبعلی تهران

– پیست دیزین:


دیزین به عنوان یک پیست اسکی بین المللی در میان پیست های تهران به عنوان معتبرترین پیست اسکی در خاورمیانه محسوب میشود. اگر در فصل زمستان به شمال تهران سفر کردید میتوانید سری هم به “پیست اسکی دیزین” بزنید که بی تردید بهترین خاطره شما از یک پیست اسکی مجهز را رقم خواهد زد.

از دستاوردها و افتخارات این پیست اسکی باید به “کسب مجوز برگزاری مسابقات به طور رسمی از سمت فدراسیون جهانی اسکی” و “دریافت عنوان بین المللی” اشاره کرد.

نکته قابل توجه در رابطه با پیست اسکی دیزین، امکان استفاده از برد اسکی است که در کمتر پیستی میتوان این اجازه را داشت. به همین دلیل، این پیست از توجه ویژه‌ای میان علاقمندان به اسکی برخوردار می باشد.

پیست اسکی دیزین، اغلب از اوایل آذرماه تا اواسط اردیبهشت ماه، شرایط و امکانات لازم برای اسکی بازان را فراهم میکند و از جمله این امکانات، تجهیزات رفاهی نظیر: هتل و کلبه اقامتی، ۶ رستوران، مدرسه آموزشی اسکی، مسجد و مراکز خدمات اورژانسی آن می باشد.


لازم به ذکر است که اخیرا پیست چمن نیز به این مجموعه کامل افزوده شده است و در فصل تابستان، آماده خدمت رسانی به علاقمندان این رشته میباشد؛ در پیست چمنی که در پیست اسکی دیزین دایر می باشد، علاوه بر اسکی، دوچرخه سواری کوهستانی، کایت سواری و تیراندازی نیز انجام میشود.

آدرس پیست دیزین: کرج، جاده چالوس، کیلومتر ۹۰، منطقه گاجره
ساعت کار پیست دیزین: از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۳:۰۰ بعد از ظهر
ورودی: روزانه ۲۵۰ هزار تومان

پیست اسکی دیزین تهران - پیست های اسکی تهران

– پیست اسکی دربندسر:

“پیست اسکی دربندسر” در سال ۱۳۶۱ به همت علاقمندان و افراد با تجربه در این حرفه و تحت نظارت نهادی خصوصی به مرحله بهره برداری و افتتاح رسید. پیست اسکی دربندسر از پیست های اسکی تهران میباشد که در ناحیه شمال شرقی تهران واقع شده و همانطور که از نام آن پیداست در روستای دربندسر قرار گرفته است.

این پیست مجهز به ۲ تله سیژ و ۳ تله اسکی در مجموع بالابرهای خود میباشد. پیست اسکی دربندسر از اواسط آذرماه شروع به فعالیت کرده و ارائه خدمات به اسکی بازان و علاقمندان به این حوزه را تا اواخر فرودین ماه ادامه میدهد.

از افتخارات شاخص این پیست اسکی معروف، “کسب مجوز برگزاری مسابقات در پی دریافت عنوان بین المللی از سمت فدراسیون جهانی اسکی” بود. در همین راستا چندین دوره مسابقات لیگ بین المللی اسکی با حضور اسکی بازان معروف و بنام جهانی از سال ۱۳۸۷ برگزار شد.
پیست اسکی دربندسر فضایی مفرح و جدید است که اگر اهل تنوع هستید خوب است این بار سری به پیست اسکی دربندسر تهران بزنید.

آدرس پیست دربندسر: اتوبان بابایی، به‌سمت لواسان، رودبار قصران، شهر شمشک، دربندسر
ساعت کارپیست دربندسر: از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۳:۰۰ بعد از ظهر (پیست‌های روز) و از ۳:۰۰ بعد از ظهر تا ۸:۰۰ شب (پیست شب)
ورودی: روزانه ۳۳۰,۰۰۰ تومان برای پیست روز و شب
۸۰۰,۰۰۰ تومان برای VIP

پیست دربند سر تهران - بهترین پیست اسکی تهران کجاست؟

– پیست توچال:

پیست اسکی توچال “از آن دسته پیست هایی است که حتی اگر اهل تهران هم نباشید نام آن را که در ارتفاعات توچال واقع شده است شنیده اید. پیست اسکی توچال به عنوان یک پیست اسکی با موقعیت مکانی بسیار نزدیک به شهر تهران نسبت به سایر پیست ها در حال فعالیت و ارائه خدمات به اسکی بازان و علاقمندان خود می باشد.

پیست اسکی توچال در سال ۱۳۵۵ با فاصله تقریبی ۵ کیلومتر تا میدان تجریش توسط تعدادی از کوهنوردان و اسکی بازان ایرانی افتتاح شد. پیست اسکی توچال با دارابودن ۷ ایستگاه تله کابین (که ایستگاه هفتم برخوردار از ۲ تله سیژ و یک تله اسکی میباشد)، در کنار هتل و رستوران به عنوان پیست بین المللی از طرف فدراسیون جهانی تا به امروز مجاز به دایر نمودن چندین دوره مسابقات بین المللی اسنوبرد باحضور قهرمانان بنام جهانی شده است.

افزون بر امکانات رفاهی و سطح کیفی مطلوب خدمات در این پیست، فضای دنج پیست اسکی توچال که میان دو دره قرار گرفته آن را بیش از همه، محبوب کرده است.

از دیگر قسمت های مهیج و شگفت انگیز این پیست اسکی، امکان سورتمه سواری است. این بخش هیجان انگیز که در یکی از پیست اسکی های تهران ارائه میشود، یک مسیر پر پیچ و خم کوهستانی دارد؛ این مسیر هیجان انگیز از آن رو که طول تقریبی ۱ کیلومتر و ۴۲۰ دارد، به عنوان یکی از طولانی ترین مسیر های سورتمه سواری ایران شناخته میشود.
اگر به پیست اسکی توچال مراجعه کردید فراموش نکنید که این پیست مجهز به سالن تنیس و بیلیارد در کنار باشگاه تیراندازی نیز میباشد.

آدرس پیست توچال: تهران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه تفریحی و ورزشی توچال، ایستگاه هفت تله‌کابین
ساعت کار پیست توچال: در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ۵:۰۰ بامداد تا ۱۱:۰۰ شب و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۴:۰۰ بامداد تا ۱۱:۰۰ شب.
ورودی: پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل ۲۱۰,۰۰۰ تومان
یکشنبه تا چهارشنبه ۱۸۰,۰۰۰ تومان
شنبه‌ها ۱۴۰,۰۰۰ هزار تومان

پیست توچال تهران کجاست؟ - بلیط پیست اسکی تهران

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

قیمت پیست اسکی تهرن

خرید بلیط اسکی توچال

تور تهران ۱۴۰۱

آدرس پیست های اسکی تهران

آپارات بلیط اینجا همراه شماست تا با عجایب ایران و جهان آشنا شوید!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها